Bảo Hiểm

Hệ thống Hoạch định nguồn lực lõi bảo hiểm của Alpaca (Core Insurance Platform)

Hệ thống Hoạch định nguồn lực lõi bảo hiểm của Alpaca (Core Insurance Platform) hỗ trợ toàn bộ vòng đời của hoạt động kinh doanh bảo hiểm Phi nhân thọ; từ các bước trong Khai thác cấp đơn mới, Sửa đổi bổ sung, Bồi thường đến Tái bảo hiểm, Kế toán, Tái tục, và hệ thống Báo cáo, v.v với mức độ linh hoạt, khả năng cấu hình từ đơn giản đến phức tạp và có tính tự động hóa cao.  

Nền tảng Khai thác Bảo hiểm

  • Hỗ trợ đa dạng sản phẩm: bảo hiểm Xe cơ giới (xe cá nhân, xe đoàn), Du lịch, Tai nạn, Sức khỏe, Nhà tư nhân.
  • Hỗ trợ quy trình chuẩn hóa: làm bản chào, xét duyệt, cấp đơn, thu phí, in ấn, thống kê.
  • Hỗ trợ đa kênh: Đại lý, Môi giới, công ty Bảo hiểm gốc, Khách hàng trực tiếp.

Alpaca claim system is designed to help claim related functions to manage every job, each step of the way, from on-screen visual work instructions for surveyors/garages/drivers to perform onsite claim surveying to claim reporting. With the live Claim Dashboard, claim manager can even get a real-time visual representation of claim handling status to help Insurers monitor claim efficiency.

Nền tảng Giám định và Bồi thường Xe cơ giới và Con người

Nền tảng Giám định và Bồi thường Xe cơ giới
  • Hỗ trợ đầy đủ quy trình Bồi thường Xe cơ giới, từ các bước Khai báo tổn thất, Giám định, Mở Hồ sơ Bồi thường, Lập Phương án sửa chữa và Tờ trình bồi thường, Thanh toán bồi thường.
  • Hỗ trợ các loại hình bảo hiểm: Vật chất xe, Trách nhiệm dân sự bên thứ 3, Hàng hóa.
  • Hỗ trợ tính năng trên điện thoại (Native App) cho Giám định viên, Khách hàng.
  • Hỗ trợ cho các Garage trong quá trình cung cấp Báo giá sửa chữa, theo dõi tiến độ và đối soát thanh toán.
....

New customer areas are growing as digitization enables new business models. For example: Grab or AirBnB requires specialized insurance and clarifies questions regarding liability. At the same time, traditional businesses are becoming more transparent and startups building on existing concepts will create entirely new approaches. Digitalization also facilitates recommending new products to customers based on their lifestyles or using big data analytics (wearables, telecommunications, etc.).

Innovative and digital insurance business models include:

  • New operating models (white labeling, outsourcing, alternative distribution channels, D2C sales, etc.)
  • Insurance analysis in the direction of data (big data, IoT)
  • Telecommunication (real-time data and behavior)
  • External partnerships (data ecosystems)

Consumers increasingly tend to be self-service and are looking for empowering and instant solutions. From searching for information to purchasing insurance products online, the customer journey is moving closer to the digital space.

Now is the right time to run these hypes for your business and start securing results for the future. Alpaca is happy to help you digitize the insurance industry by:

  • Create business and digitalized strategy, and identify new areas for activity
  • Develop and implement derivative measures of your strategy and build prototypes
  • Accompany your organization's digital transformation

The digital transformation of the entire value chain requires a rethinking of traditional business models of insurers. Future success depends on the ability to do this.